Jalkaa, jalkaa, juoksujalkaa ja se sumo…

Se on tokan viikon keskiviikko. Aamuhuki ja yhteisreeniä sovittuna iltapäivään kotisalille. Ihan siksikin, että kun tavoite on koventaa reeniä, niin yhdessä se onnistuu aina takuuvarmasti. Toinen jeesailee sarjat tappiin. Ja koska mun persus on lattana, some serious work needs to be done!!!!
Sitten taas pikkusen aikatauluongelmaa…. nyt syömisien kanssa. Ajatuksena siis reenata heti pian duunin jälkeen, about neljän jälkeen. Pakko siis ottaa iltapäivärahka hyvissä ajoin duunissa. No niin, aina ne jutut ei mee siten ku suunnittelee….tulee yllätyksiä. Ylitöitä, hirvee kiire…. olisin tietty voinut jäädä syömään välipalan vielä duuniin pitkittyneen vuoron päätteeks, mutta silloin olis kusassu juniorin hakuaikataulut tarhasta. Välipala on otettava, niin otetaan jenkkimalli käyttöön ja syödään ajossa…..HYS! Ei kerrota kellekkään, eikä oteta tästä tapaa 😉

autoeväs

Lopulta eväät syötynä, muksut kotona, mummi hoitopassissa, nokka kohti salia ja armoton jalkareeni odottaa!!! Ja salille mennään nyt kävellen, niin saa kätevästi lämpöä koneeseen 😉salille?

Jännä paikka reenata eikö!?

Joo, ja sitten itse asiaan….takajalkaa. Tein ihan ekojen reenien joukossa Minnan ja Janin kanssa Nekalassa takajalkaa ja haastavaksi liikkeeksi osoittautui yllätys yllätys: sumoveto. Tää liike on ihan persreenin parhautta, mutta tekniikkaa tarvii meikäläisen hioa kunnolla ja toistaa juttua varmaan vielä aika pitkään että alkais sujua oikeesti. Ensimmäisiä vetoja Nekalassa tehdessä tais kommentti olla suunnilleen näin: ”Hirveintä, mitä on tullu pitkään aikaan nähtyä!” Mutta enpäs tuota ihmettele ollenkaan. Kun lähdetään nollasta, niin lähdetään nollasta, mutta pidetään se suunta ylöspäin! Tässä kohtaa noi Janin ja Minnan opastukset ja vinkit tulee enemmän kun tarpeeseen, sillä muuten tuloksena olis romu selkä ja vielä romusemmat polvet. Tässä takajalkareenissä on siis hyvä että on välillä kaverinkin silmät katsomassa, varsinkin tätä sumoa, ettei tulis tehtyä ihan hirveesti mettään. Ja tästä liikkeestä me kyllä aina jauhetaan takajalkajumpan jälkeen eniten…
Kun sitä sumoa sitten ihan alkujaan koitettiin hieroa kohdilleen, niin reseptinä kotiin lähti lonkkien avaukset, venyttelyt ja oikean liikeradan löytäminen harjanvarren kanssa hinkkaamalla peilin edessä. Mulla siis todella paska liikkuvuus lantiossa ja sumossa tarvis saada polvea kunnolla sivuun ja persusta alas…..niin mulla se asento on melko kapea, polvet painuu keskelle ja persus pysyy kaukana tangosta. Paljon siis tehtävää!! Tässä pikkupätkä ekoista takareisireeneistä Nekalasta, kun rupes se veto meneen edes pikkusen sinnepäin. Ja toivottavasti muutaman viikon päästä tulee huomattavaa updeittausta tekniikkaan 😉

 

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *