Haastavat takajalat.

Kävin käsittelemässä takajalat eli reisihauikset eli pärrseen! Se on mulle ehkä haastavin lihasryhmä. Eikä ehkä vähiten sen takia, että jalat on kokonaisuudessaan ollut enemmän aina koripallokäytössä. Eikä jalkojen reenaaminen ole koskaan oikein maistunut. Tämäkin taitaa mun kohdalla noudattaa perinteistä kaavaa. Kun ukot innostuu salista alkaa yläkerran välitön kehittäminen ja likat käy kiinni berberin muotoiluun kehitettyihin, mitä erikoisempiin vemputuksiin taljoilla, kumeilla ja bosupalloilla.

Tässäkin aukesi Minnan ja Janin opeilla ihan uus pelikenttä. Perusliikket ja oikeat tekniikat. Alkaa persekkin löytymään ja edelleen… huomattavasti helpompi olis jättää aivot salin tiskille ja heiluttaa jalkoja laitteissa tajuttomuuteen asti. Kuin että supistaa haluttua lihasta painoa vastaan (tai apuna käyttäen)

Sumoveto on mulle tuunattu nimenomaan ison pakaran aktivoimiseksi. Nostan äässiä n. 10-20cm ylemmäs optimikulmasta kun lähden vetään. Painoa ei juurikaan tarvi tankoon latoa kun tekee liikkeestä vaan itselleen mahdollisimman hankala. Siis hankalan lihakselle supistua ->kulma ja jatkuva jännitys.

Tässä video vikasta vetäsystä!  Jos rikoo on riskillä ruma, niin ei se kyllä kahlaajalinnullakaan kaunis ole:)

 

Voimaa kaikille!!

 

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *